Und die Geschichte geht weiter...
... nicht, dass wir die letzten 4-5 Monate faul gewesen seien - Nein, es fehlte einfach die Zeit zum bloggen. Deshalb hier nun ein ausführliches Update zu den Fortschritten am 58er.
Die Platte ist nun komplett gestrahlt, gedrahtbürstet, entrostet fertanisiert, beschnitten, geschweißt und repariert. Die Bodenplatte hat rundum neue Schraubkanten bekommen, die waren nämlich böse weggerostet - der Rest war in ziemlich passablem Zustand. Der Innenteil der Platte ist bereits seidenmatt-schwarz gelackt. Als nächstes wird der Rest noch ausgiebig mit POR 15 behandelt.
Außerdem wächst die Sammlung der überholten und instand gesetzten Anbauteile stetig.
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And the story goes on ...
not that we have been lazy over the past 4-5 month - no, just the time for blogging was missing. Hence, here comes a detailed update on the progress of the '58.
The pan is now completely blasted, wire-brushed, de-rusted, fertan-ized, cut, welded and repaired. It received new edges all around, as the old ones were heavily rusted. The rest of the pan was in pretty passable condition. The inner-part is already coated in semi-gloss black. The next step will be to paint the rest of extensively with POR 15.
Besides, the number of renewed and repaired parts grows steadily.
World's biggest Touran?
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Well no, it's a stock Touran transporting a 1988 near new Agostini Auto
Junior Kiddy, working Manual gearbox, one rear cable break drum, Go-Cart
Chassis,...
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