Bestandsaufnahme
Ich habe mich also gewagt und bin nach fast zwei Jahren das erste Mal mit kritischem Blick durch die Garage gegangen um das Ganze Ausmaß des Chaos zu begutachten.
Auf den ersten Blick scheint sich der Zustand des Wagens glücklicherweise nicht dramatisch verschlechtert zu haben. Als Nächstes stehen wichtige Karosseriearbeiten an:
- Fertigstellung der hinteren inneren Radkästen
- Einpassen der Türen
- Reparieren der unteren Ecken der Spritzwand vorne
- Reserveradwanne vorne erneuern
- Tankaufnahme schweißen
- Erneuern der beide Ecken des Windschutzscheibenrahmens unten
- Final verschweißen, verschleifen und versiegeln der Schweißnähte
… aber zuallererst muss ich wohl einmal einige Wochenenden dieses Chaos aufräumen!!
____________
Inventory check
Well, I adventured myself through the garage for the first time in about two years. With a critical eye, I tried to survey the full chaos.
On first glimpse, the condition of the car hasn’t declined too much which is a good point. The next step would include some important body work
- Finish the rear wheel cases
- Fit in the doors
- Repair the lower corners of the front fire-wall
- Renew the inner wheelhouse section
- Weld the fuel tank seating
- Restore both lower windshield corners
- Finally weld, grind and seal all welding seams
… But first of all, I think I need to spend some time to clear up this mess in the garage!!
World's biggest Touran?
-
Well no, it's a stock Touran transporting a 1988 near new Agostini Auto
Junior Kiddy, working Manual gearbox, one rear cable break drum, Go-Cart
Chassis,...
2 comments:
A daunting job ahead - but you do know what has to be fixed and how it's done, that's a good start ;-)
Yes, it is a daunting Job indeed, especially if you're no Professional and when you have to learn every step new. But I'll get it done some day :-)
Post a Comment